torsdag 13 december 2007

Var god sitt ner .... mitt i trafiken.

Igår var jag ute och låg flög i älsklingen och som vanligt gick det rent för fort med andra ord då fartblindhet i för stora och alltför bekväma bilar är ett gissel som kan kosta en både liv och hälsa men då jag nu klarat mig undan all form av olyckor sedan jag tog detta bil körkort bortsett från en singelolycka med Mc så undrar man ju ibland hur många funkar i hjärnkontoret när de ger sig ut i trafiken.Efter att ha varit uppe i Göteborg för att hämta en vara och snabbt vände hemåt mot Skåne igen så bar det inte sig bättre än att vid första infarten när man passerar Lanskrona hade någon då fått för sig att den/de skulle ta en snabbfika i inner filen på motorvägen då det stod en sådan där rottingstol,inte r(å)ttingstoll som jag tidigare skrev ha ha ... snyggt placerad i inner filen.

Du vet en sådan där stol som knirkar och knakar hela tiden man sitter i dom.Bilar bromsade i panik och det både skrek och rök om däcken på många bilar i denna då täta eftermiddags trafik då ABS bromsarna förmodligen arbetade i ren panik.Ett rent under att ingen åkte av eller blev prejad i muren då många gjorde panikfyllda undanmanövrar till både höger och vänster.Mer än lovligt förbannad undrar man ju då vem som tappat denna möbel och ca hela två km vidare står där så en bil med släp och personerna tittar sig långt tillbaka för att förmodligen kunna upptäcka sin saknade möbel som de ju förmodligen satt löst på detta släp och som i sin tur bestämt sig för att resan var över då denna stol nu hamnade på alla fyra benen mitt i inner filen vid denna tidpunkt.

Vad de kanske aldrig tänkte på var hur många och hur svårt skadade folk kunde blivit av deras nochalans denna eftermiddag då de tydligen inte ens orkade kolla om möblerna var ordentligt surrade på detta släp i sin tur.Och så pratas det om nollvision i trafiken.
Jo pyttsan,inte med sådana stolpskott på vägarna då denna rottingstol enligt sin ägare verkade vara värd ett människoliv?.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar