måndag 10 december 2007

Himlen vs MC körning.

Som jag tidigare skrivit om på annan hemsida/blogg så ligger ju all form av motorfordon mig varmt om hjärtat och bortsett från motorstarka personbilar då jag nu i somras återigen skaffade en mc för ren glädje körning så fick jag tag på en några år begagnad Kawazaki 750.Var egentligen inne på samma modell av 1100 cc storleken men då min mc körning legat nere en tid så var valet nog ganska smart utan att överdriva då kraft bär respekt med sig i form av en motor och två hjul.Att blåsa fram på en liten naturskön väg en tidig sommarmorgon är nog bland det bästa som finns i denna värld och har man nu aldrig upplevt detta så rekommenderas det starkt att du provar på det någon gång.Även om du bara åker med.Enorm frihets känsla som rekommenderas starkt.

Men då jag ser skräckexempel inne i stan som i tät trafik susar fram i kortbyxor eller tunna jeans och lågskor en varm sommardag så har jag också förstått att akuten måste ha enormt mycket att göra när dessa töffar rent ut sagt hamnar på operationsbordet.Har verkligen dessa mc förare så låg IQ så att de nu uppför sig därefter eller tror dessa mc förare att det är någon form av tv spel de deltar i?.Säg det du läsare.Inte nog med det så ger de resten av mc släktet ett enormt dåligt rykte.Men som sagt,man upphör aldrig att förvånas.

Själv ställde jag till det under tidigare år med en då Yamaha 550 under en provkörning för att se att allt var som det skulle då jag haft hojen nere för renovering och motorn urlyft för att efter denna renovering som tog några dagar som sagt se och känna att det var samma mc när jag nu fått ihop den igen.Det var det tyvärr inte!.Kom en bit ifrån hemmet och drog på över ett backkrön med den första morgonsolen denna sommardag för att ungefär strax efter detta backkrön se hur framskärmen som normalt sitter mycket närma däcket och som också ska göra detta högg i detta framdäck i skärmens framkant pga förmodligen en skruv som inte var monterad som den nu skulle som i sin tur orsakade totalstop för min fortsatta färd då jag gick omkull på denna lilla väg i ett regn av metal gnistor och liknande ljud.

Åkte en bra bit på magen men eftersom jag åtminstone hade skinnställ så dämpades mina skador betydligt.
När denna cirkus slutligen tog stop så satte jag mig upp i kanten på denna väg rent blåslagen med ett sabbat knä och skador på axlarna där detta skinnställ till slut inte orkade hålla emot utan asfalten åt sig igenom skinnstället och rakt in i min kropp i sin tur med mc,n fortfarande liggandes på denna lilla sommarväg.Jo,man hinner fundera mycket under en sådan färd och det gjorde jag också och när jag då slutligen sitter där i vägkanten och ser min nyligen renoverade älskling ligga där mitt på vägen lika skadad som jag själv var så kommer det två äldre damer på cykel.

Dessa damer stannar till och den ena ser vettskrämd ut när hon ser sig omkring medan den andra frågar en fråga som jag aldrig kommer att glömma under resten av mitt liv,(SLOG DU DIG). Jamen,asså hur fan kunde denna dam nu misstänka att jag skulle ha slagit mig.Att bågen/mc,n var kaputt och jag satt med trasigt skin ställ i kanten på vägen borde ju åtminstone gett någon vink om att,(JA,JAG SLOG MIG).Vilket dam nummer två av dessa damer snabbt förstått och ringde 112 på sin mobil.Senare efter en tid då jag blev bättre efter denna smäll så besökte jag en av dessa damer som nu ringt efter hjälp och överlämnade blommor som tack för hjälpen och fick i sin tur en kopp kaffe hos denna dam som förmodligen levde ett lugnare liv där ute på landet än vad jag gjorde på min mc.

Tack för kaffet än idag damen,du röda kors cyklist på denna sommarväg denna tidiga sommarmorgon.Att jag sedan erbjöd henne en L-U-G-N tur på denna mc är en helt annan historia. :)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar