lördag 8 december 2007

Manpower vs Verkligheten.

Arbete är en del av livet och för att känna någon form av harmoni och då jag brukar ta mig runt i arbetsmarknaden som Sköterska så dök en dag ett kul arbete upp som personbils transportör på Manpower.Tog kontakt med Manpower där X skötte detta ärende och fick besked av växeln att X satt i möte och blev ombed att återkomma.Detta gjorde jag i ca 14 dagars tid och varenda gång så fick jag reda på att X på Manpower satt i ett nytt möte.När jag så började undra hur Manpower fick denna verksamhet att överhuvudtaget fungera då deras kontakter med arbetstagare var mer än lovligt bristfällig så började ju ett visst
(jag skiter i vilket mönster) att framträda.

Mycket riktigt så var detta (jag skiter i vilket mönster) väl utstuderat då jag vid sista samtalet blev kopplad till en manlig Manpower medarbetare på detta kontor vid ett nytt av dessa möten som nu X satt på.Hör i luren hur den manlige medarbetaren säger till X att nu ringer den där grabben som du inte svarat på fjorton dagar och hör X svara att jag tänker inte ta detta samtal i dag heller …?.Manpower är som arbetstagare enligt mig ett starkt förbrukat företag hädanefter och mina farhågor om att behöva arbeta med dessa arbetsgivare gick upp i rök.
Gud vilken tur rent ut sagt då somliga bemanningsföretag skulle ha sitt kontor på Månen stället.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar