söndag 16 december 2007

Film : V For Vendetta.

Serietidningshjälten V gjorde som så många andra av dessa hjältar så slutligen också entre i filmens värld och som den evige revoltören jag är i mitt eget liv så har jag ju en stark förkärlek till filmen V For Vendetta naturligtvis när överhet och jag vet bättre attityd inte enbart är störigt utan även en böld i den dagliga tillvaron.Har man någon form av självironi i en värld som alltför ofta är toppstyrd av dessa,(jag bestämmer över dig) individerna så är ju åtminstone V For Vendetta ett bra skäl för att fördjupa sig i hur det kan gå när nog är nog med alla dess konsekvenser för denna överhet.Och visst,att Natalie Portman/Evey är med som praktiserande frihetsrevoltör för stunden i denna rulle gör ju inte kampen direkt sämre.Annars så gör ju Hugo Weaving/V ett enormt bra arbete med att hålla lågan uppe i sin kamp för rättvisa.

Remember,remember the Fifth of November.No no no .... Remember,remember the Eighteen of September.

V For Vendetta Torrent



V For Vendetta YouTube Trailer

V For Vendetta IMDB

V For Vendetta Hemsida

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar