tisdag 17 februari 2009

Dator / Konsol Spel : Dead Space (2008).

Bland ett hav av snabbtillverkade dator / konsol spel utan större innehåll och engagemang dyker ibland även de riktiga mästerverken upp som en skimrande regnbåge i fjärran.Senast det inträffade var med mästerverket BioShock där det nu är dags för en ny och minst lika fångande resa i allt igenom suveräna Dead Space där jag någonstans i universums mörker ombord på fraktskeppet USG Ishimura beväpnad till tänderna och med ett ständigt sinande syreföråd banar min väg genom detta gigantiska och numera spöklikt ödsliga rymdskepp i jakten på sanningen om dess last som i det närmaste tog livet av hela dess ursprungsbesättning.

En bra handling med lika väl avvägda action moment som alltför ofta hoppar upp i famnen på mig i rent skrämmande överraskningssyfte där jag om och om igen förbannar mig själv för att jag inte tog den där sista kröken i en bitvis flimrande och nersläckt gång med vapnen lyfta för eventuell närstrid mot något av de mer groteska monstren på en bra tid i denna spelvärld.
Twinkle twinkle little star ...

Dead Space - Game Trailer.


Dead Space - Wikipedia

Dead Space - Hemsida

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar